Neretko slušamo o liderima. Onim političkim ili o ljudima koji su bili, poput Martina Lutera Kinga, pokretači društvenih promena. Ipak, šta je odlika lidera? Da li je to vizija, hrabrost ili su to socijalne veštine?

Odgovore na ovakva i slična pitanja mladi sa hendikepom iz svih krajeva Srbije otkrivaju u okviru škole liderstva. Škola za mlade lidere sa invaliditetom održava se od 29. novembra do 3. februara. Podeljena je u tri modula, a mladi u okviru nje stiču znanja o socijalnoj inkluziji, liderstvu i medijskoj i digitalnoj pismenosti u aktivizmu.

Kako se postaje lider?

Cilj škole za mlade lidere sa hendikepom je osnaživanje mladih sa različitim vrstama hendikepa za aktivno učešće u društvu i podizanje njihovih kapaciteta za participiranje u donošenju odluka na lokalnom nivou, pa i šire.

Stečena znanja i veštine omogućiće polaznicima škole da budu pokretači promena u svojim lokalnim sredinama i time doprinesu da gradovi u kojima žive budu pristupačnija i bezbednija mesta za život. Sa druge strane škola liderstva je podsticaj za pojedine polaznike da ostvare svoje liderske ambicije i u drugim oblastima poput politike ili ekologije što će doprineti i većoj vidljivosti osoba sa hendikepom u društvu.

Organizatori škole su Udruženje studenata sa hendikepom i Forum mladih sa invaliditetom.

Izvor: iSerbia

Pročitajte više

Od 29. novembra do 02. decembra na Zlatiboru je organizovana Škola za mlade lidere sa invaliditetom/hendikepom za 15 mladih lidera starosti od 15 do 35 godina.

Na prvom modulu Škole ključne oblasti su bile  Inkluzivna omladinska politika, ostvarivanje zagarantovanih prava i učešće mladih sa invaliditetom/hendikepom u društvenim procesima. Takođe, učesnici su pričali i o ljudskim pravima, barijerama i samostalnom životu osoba sa invaliditetom.

Kroz interaktivan pristup i iskustveno učenje ovaj program doprinosi osnaživanju mladih lidera i liderki sa invaliditeton/hendikepom u oblasti samozastupanja, političke participacije, socijalnog uključivanja, antidiskriminacije i liderskih veština kao ličnih osobina za obavljanje aktivne uloge u društvenim i omladinskim aktivnostima.

Tokom  i nakon treninga, očekuje se da će mladi lideri sa invaliditetom/hendikepom biti:

  • motivisani za aktivizam i pokretanje inicijativa ka povećanju participacije mladih sa hendikepom;
  • obučeni za samozastupanje i zagovaranje ljudskih prava i društvene odgovornosti;
  • informisani o postojećim strateškim i zakonskim okvirima za društvenu uključenost i njihovu primenu;
  • stručni za lokalno akciono planiranje, organizovanje i sprovođenje aktivnosti omladinskih organizacija i institucija na način koji u punoj meri obezbeđuje uključenost mladih sa hendikepom;
  • u stanju da iniciraju i sprovode aktivnosti u oblasti omladinske politike koji su dostupne za mlade sa hendikepom;
  • obučeni za korišćenje socijalnih mreža u zagovaračkim aktivnostima i poboljšanju položaja osoba sa hendikepom;
  • osnaženi da organizuju incijative i aktivnosti u lokalnim zajednicama;
  • spremni da svoje ciljeve sprovedu u dela.

 

Projekat “Digitalna i medijska pismenost mladih sa invaliditetom/hendikepom” realizuje Forum mladih sa invaliditetom u partnerstvu sa Udruženjem studenata sa hendikepom, Udruženjem za mlade Srbije i Secons-grupom za razvojnu inicijativu. Projekat je podržala Evropska unija u okviru “Civil Society Facility and Media Programme 2016-2017”.

 

Pročitajte više